Je hebt Javascript nodig om deze website te kunnen gebruiken. Pas je browserinstellingen in om verder te gaan!

Over Berber Maste-Claassen

“Ik krijg zo veel energie van het enthousiasme van leerlingen.”

Tijdens mijn studie Biologie heb ik met een minor een tweedegraads bevoegdheid behaald als docent biologie. In mijn master heb ik me gespecialiseerd in de interactie tussen de wetenschap en de maatschappij met de specialisatie ‘Science in Society’. Ik ben erachter gekomen dat ik het meest gemotiveerd raak wanneer ik word uitgedaagd om anderen te fascineren over Biologie. Ik denk dan ook vaak terug aan hoe leuk ik het vond om voor de klas te staan. Ik kreeg zo veel energie van het enthousiasme van leerlingen die gefascineerd raakten over biologie!

“De lesstof tot leven laten komen, dat maakt leren leuk!”

In mijn lessen streef ik ernaar om een fijne en veilige sfeerte creëren, zodat er ruimte is voor nieuwsgierigheid en open gesprekken. Daarnaast vind ik het belangrijk dat leerlingen zich realiseren dat biologie over zichzelf en over de wereld om zich heen gaat. De lesstof tot leven laten komen, dat maakt leren leuk! Het lijkt me interessant om te onderzoeken hoe dat het beste kan. Daarnaast ben ik ontzettend nieuwsgierig naar hoe ik in dit traineeship mijn creativiteit kan inzetten om onderwijs te vernieuwen.

Project van Berber Maste-Claassen

Versterken leerlijn Mens & Natuur in domeinonderwijs

Hoe ontwerp je onderwijs waarbij leerlingen vaardigheden zoals samenwerken, onderzoeken, reflecteren en plannen ontwikkelen? Deze vraag en meer stond centraal in mijn project.