Je hebt Javascript nodig om deze website te kunnen gebruiken. Pas je browserinstellingen in om verder te gaan!

Over Hilde Zevenbergen

“Ik wil aardrijkskunde begrijpelijk, interessant en relevant maken voor mijn leerlingen”

Those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music

Verschillende mensen bekijken de wereld op verschillende manieren.
Daarom zal ik tijdens het traineeship met een
open blik onderwijs en duurzaamheid combineren, kritische reflectie stimuleren en creativiteit prikkelen.

Klimaatverandering, migratiestromen, mondialisering en de huidige pandemie. Hoe zijn mens en milieu verbonden en welke rol spelen mijn eigen acties daarin? Dit zijn allemaal vragen die enkel relevanter worden. Aardrijkskunde begrijpelijk, interessant en relevant maken voor mijn leerlingen. Dat is mijn insteek. En daarin begeleid ik leerlingen graag bij het verbinden van theorie en praktijk.

Mijn tijd in het buitenland heeft me niet alleen flexibeler en inventiever gemaakt. Het heeft mij ook veel meer inzicht gegeven in verschillende perspectieven en daarmee mijn begrip voor andere mensen vergroot. Met inlevingsvermogen, een luisterend oor en af en toe een bijzondere anekdote stap ik het klaslokaal in.

Project van Hilde Zevenbergen

Visie voor een toekomstbestendige school: leerlingperspectief op duurzaam onderwijs

Hoe zien leerlingen een toekomstbestendige school voor zich?