Je hebt Javascript nodig om deze website te kunnen gebruiken. Pas je browserinstellingen in om verder te gaan!

Over Iris de Nobel

“Onderwijs is een terugkerend thema in mijn studie en werkervaring”

Als ik terugkijk naar mijn studie en werkervaring is onderwijs een terugkerend thema. Voor mijn bachelor thesis in International Studies (specialisatie: Sub-Sahara Afrika) heb ik onderzoek gedaan naar voorschoolse educatie in ruraal Zuid-Afrika. Verder heb ik een stage afgerond bij Movies that Matter (een initiatief van Amnesty International) waar ik deel uitmaakte van de educatieafdeling en ik lesmateriaal ontwikkelde over onderwerpen gerelateerd aan mensenrechten.

Tijdens mijn universitaire master in Human Geography met een specialisatie in Globalisation, Migration & Development heb ik o.a. mijn kennis op het gebied van ongelijke economische ontwikkeling verbreed. Mijn persoonlijke interesses gaan uit naar sociale vraagstukken met betrekking tot sociaaleconomische ongelijkheid, inburgering en integratie, de circulaire economie en duurzaamheid. Het is dan ook niet verassend dat ik docent Aardrijkskunde zou willen worden!

Ik breng enthousiasme, een onderzoekende geest, zelfkennis, internationale ervaring en een kalm maar sterk karakter. Graag wil ik de diversiteit en complexiteit van onze wereld binnen de klas bespreken want… nieuwsgierigheid naar aardrijkskunde is nieuwsgierigheid naar de wereld om je heen.

Project van Iris de Nobel

Ontwikkelen van burgerschapsonderwijs als doorlopende lijn

Samen met twee collega’s van onze school hebben we gewerkt aan het inpassen van burgerschap in de kern van onze schoolidentiteit.