Je hebt Javascript nodig om deze website te kunnen gebruiken. Pas je browserinstellingen in om verder te gaan!

Over Judith Selder

“Bij het leren van een taal is het belangrijk om zelf écht bezig te zijn met de taal”

Tijdens mijn gehele school en studie periode ben ik altijd geïnteresseerd geweest in het onderwijs. Zo heb ik mijn propedeuse behaald op de lerarenopleiding Engels en als bijbaan bijles en examentraining gegeven. Ook tijdens mijn master toegepaste taalwetenschap met een focus op Teaching English as a Second Language komt het thema onderwijs duidelijk naar voren. Ik vind het fascinerend hoe kinderen leren en weet dat dit ook voor iedereen anders is. Dat is dan ook iets dat ik meebreng als trainee: persoonlijke aandacht voor leerlingen. Daarnaast is mijn filosofie leren door te doen. Vooral bij het leren van een taal is het belangrijk om zelf écht bezig te zijn met de taal. Dat betekent dus ook zelf Engels spreken in de les. Dit zal spannend zijn voor leerlingen, maar met mijn enthousiasme en geduld zal ik mijn best doen om een veilige omgeving te creëren voor de leerlingen zodat ze zichzelf kunnen zijn en er ruimte is om fouten te maken en te leren.

“Als docent heb je een belangrijke rol in de maatschappelijke vorming van leerlingen”

Als collega ben ik enthousiast en betrouwbaar. Ik sta vooral open om veel te leren van collega’s en kijk er naar uit om samen tot vernieuwende ideeën te komen.
Ten slotte ben ik van mening dat je als docent een belangrijke rol hebt in de maatschappelijke vorming van leerlingen. Jij kunt echt iets bijdragen aan de ontwikkeling van leerlingen en dit zie ik als een mooie taak die serieus genomen moet worden. Ik hoop meer te zijn dan alleen docent Engels, maar ook een
inspirerend persoon die leerlingen aanzet tot kritisch denken over de wereld om ons heen.

Project van Judith Selder

Communiceren over de grens

Leerlingen van het Zwijsen college hebben e-mails uitgewisseld met leerlingen van het Liseo Bonairiano op Bonaire.