Je hebt Javascript nodig om deze website te kunnen gebruiken. Pas je browserinstellingen in om verder te gaan!

Over Lydia van den Brink

“Levendig en dynamisch”

Ik kijk er naar uit om weer met mijn vak aan de slag te gaan, om in contact te zijn met leerlingen. En om samen met de andere trainees een intensief leerproces in te duiken, waarin we veel van elkaar en het lesgeven gaan leren. Afgelopen jaren werkte ik o.a. als ontwikkelaar van trainingsmaterialen voor vrijwilligers die mensen begeleiden bij het verbeteren van basisvaardigheden als lezen, schrijven, rekenen of digitale vaardigheden.

Ook stond ik al eens eerder voor klas. Ik kwam erachter dat ik heel graag voor een groep sta en dat ik me graag in een levendige, dynamische omgeving begeef. Daarom koos ik (weer) voor het onderwijs! Het traineeship biedt de ultieme gelegenheid om met een nieuwsgierige en onderzoekende blik naar onderwijs(innovaties) te kijken. Ik hoop vanuit het traineeprogramma te ontdekken waar ik mijn steentje kan bijdragen in het onderwijs.

“Motiveren en begeleiden van jongeren”

Het lijkt me fantastisch om jonge mensen te mogen begeleiden, niet alleen in het leren van de Franse taal maar met name in het bereiken van hun doel of droom waarmee zij hun plekje in de maatschappij gaan vinden. Het VAVO is daarmee voor mij een interessante plek waar ik o.a. graag meer zou willen leren over het motiveren van jongeren. Want dat is heel belangrijk voor het onderwijs; dat we er meerwaarde in zien ons te blijven ontwikkelen!

Project van Lydia van den Brink

Hybride onderwijs: van turbulent naar toekomstgericht

Vanaf april 2020 ben ik betrokken geweest bij de opzet en implementatie van hybride onderwijs voor het schooljaar 20-21.