Je hebt Javascript nodig om deze website te kunnen gebruiken. Pas je browserinstellingen in om verder te gaan!

Over Maaike Steenstra

Met mijn enthousiaste en leergierige instelling, wil ik mijn leerlingen óók een passie voor Engels meegeven.

Tijdens mijn middelbare schooltijd ontwikkelde ik een passie voor Engels en zag mezelf toendertijd al voor de klas staan. Tegelijkertijd werd ik ook gefascineerd door film en theater. De bachelor die ik deed in Antwerpen was een perfecte combinatie van mijn interesses. Door de jaren heen ben ik steeds meer voor film gaan kiezen, maar de kriebel die ik voor Engels en het lesgeven had, is nooit weggegaan.

Film heeft mij altijd al blootgesteld aan het Engels en heeft niet alleen bijgedragen aan mijn interesse voor de taal, het heeft me de taal ook geleerd. Een taal leren doe je dus niet alleen op school. Ik wil dan ook de leerlingen door middel van film, maar ook via de (social) media die zij tot zich nemen, uitnodigen tot het leren van Engels. Ik wil met mijn creativiteit en mijn enthousiasme bereiken dat leerlingen zich zeker gaan voelen in het spreken, lezen en schrijven van de taal Engels.

Ik wil mijzelf steeds meer ontwikkelen

Ik wil voor de leerlingen een coach zijn om hen zelfverzekerder in hun schoenen te laten staan en hun eigen passies te laten ontdekken. De leerling moet centraal staan, niet de docent. Het draait er naar mijn mening om dat leerlingen en docenten mét elkaar werken. Ik wil leren van mijn leerlingen. Ik zou graag bezig zijn met lessen ontwerpen waarin ik mezelf de vraag stel: ‘hoe zouden de leerlingen dit onderwerp het best kunnen leren én op een leuke manier?’

Ik denk dat ik door mijn jaren horeca ervaring een goede aanwinst ben om voor de klas te staan. Ik heb oog voor detail, maar kan ook goed overzicht houden en ik kan goed prioriteiten stellen in een stressvolle situatie. Ik wil mijzelf steeds meer ontwikkelen en ik denk dat er op een school altijd wat te leren valt.

Project van Maaike Steenstra

Spelend spreken

In dit project gaan vwo 4 leerlingen Engels met elkaar spreken op een veilige manier door middel van (drama)spellen.