Je hebt Javascript nodig om deze website te kunnen gebruiken. Pas je browserinstellingen in om verder te gaan!

Over Marjolijn Maltha

Ik wil leerlingen uitdagen om kritisch te zijn, vanzelfsprekendheden te heroverwegen en daaruit hun eigen conclusies te trekken.

Lesgeven is altijd onderdeel geweest van mijn leven: hockeytraining geven vanaf mijn veertiende, werkgroepen Ethiek begeleiden op de universiteit en nu communicatielessen verzorgen voor nieuwe collega’s. De momenten dat ik voor groepen sta en mensen iets kan leren, geven mij de meeste energie en voldoening. Ik heb gemerkt dat wanneer je met oprecht enthousiasme vertelt, dit aanstekelijk werkt.

Onderwijs is het fundament van onze samenleving en hier draag ik graag aan bij. Filosofie is bij uitstek het vak om de nieuwe generatie naast kennis, ook een levenshouding aan te leren waar ze de rest van hun leven profijt van hebben. Bij filosofie leren leerlingen het eigen denken te overdenken. Ik wil ze uitdagen om kritisch te zijn, vanzelfsprekendheden te heroverwegen en daaruit eigen conclusies te trekken.

Trainees in Onderwijs spreekt mij aan omdat je niet alleen een lesbevoegdheid haalt, maar ook wordt uitgedaagd verder te kijken dan je klaslokaal en van toegevoegde waarde te zijn voor de school. Hiervoor kan ik mijn werkervaring met de Agile-methodiek goed inzetten: ik kijk kritisch naar processen en weet hoe ik met kleine stappen direct waarde kan toevoegen, resulterend in duurzame veranderingen die door zowel leerlingen als de organisatie worden gedragen.

Project van Marjolijn Maltha

Scrum in de sectie

Scrum in de sectie