Je hebt Javascript nodig om deze website te kunnen gebruiken. Pas je browserinstellingen in om verder te gaan!

Over Menno Mulder

Ik ben een leergierige natuurkundestudent, gefascineerd door de wiskunde die overal in het dagelijks leven verscholen zit. Het geeft me veel plezier om die blik op de wereld te delen, en ik krijg een kick als ik met een hint iets kan laten klikken bij een leerling.

Vanuit mijn brede bèta-achtergrond zie ik de wereld door een wiskundige bril. Die blik hoop ik met een aanstekelijk enthousiasme te kunnen gaan delen met de leerlingen die ik les ga geven. Door het geven van bijlessen, werkcolleges en examentrainingen ben ik erachter gekomen dat het daarbij belangrijk is om ervoor te zorgen dat alle leerlingen zich gezien voelen, en ook daadwerkelijk gezien worden. Wat ik kan brengen om daar zo goed mogelijk voor te zorgen zijn een stabiele en rustige persoonlijkheid, een oprechte interesse in onderwijsvernieuwing en een sterke wil om meer te leren en me te verbeteren in het vak.

Ik wil nieuwe lesvormen uitproberen

Het lijkt me een hartstikke leuke uitdaging om gelijk les te geven, en ik heb heel veel zin om daarmee creatief aan de slag te kunnen. Dit wil ik doen door nieuwe lesvormen uit te proberen, door lesstof te verpakken in puzzels en door prikkelende voorbeelden te vinden van de te leren rekenmethodes in de praktijk. Daarbij realiseer ik me ook zeker dat docent zijn geen eenvoudig vak is en er veel te leren valt op het gebied van klassenmanagement en het differentiëren tussen verschillende leerlingen, maar het lijkt me geweldig om daarin onder goede begeleiding te kunnen groeien.

Project van Menno Mulder

Een creatieve invulling van het wiskunde D curriculum op het Cals

De planning van onderwerpen en de lesmethode heb ik samen met collega's bij wiskunde D aangepast. Daardoor is er ruimte en mogelijkheid gekomen om creatief na te denken over wiskunde in de les en kunnen leerlingen een eigen wiskundig onderzoek uitvoeren!