Terug naar overzicht Download als PDF

Pamela Braakhuis | Trainee 2020

Met mijn enthousiasme, leergierigheid, inlevingsvermogen, humor en passie voor biologie en voor de ontwikkeling van tieners hoop ik de ideale kandidaat te zijn voor “Trainees in onderwijs”!
Schoolvak(ken): Biologie

Odulphuslyceum

Biologie

“Ik wil anderen net zo enthousiast maken over biologie als ik zelf ben”

Ik ben Pamela Braakhuis, 30 jaar oud en een enthousiaste half Twentse, half Italiaanse neurobioloog. Na het behalen van mijn masterdiploma in 2016, besloot ik dat ik met mijn passie voor de ontwikkeling van het brein en mijn drive om anderen net zo enthousiast te maken over biologie als dat ik zelf ben, in datzelfde jaar te starten met de Interfacultaire Lerarenopleiding aan de Universiteit van Amsterdam. Ik ging stagelopen aan het Herbert Visserscollege in Nieuw-Vennep en voelde mij direct op mijn plek voor de klas en tussen de leerlingen. Zowel het voorbereiden en geven van de lessen als het contact met de leerlingen maakten me erg enthousiast en gaven me veel energie en voldoening.

Omdat ik wegens persoonlijke omstandigheden na een aantal maanden heb besloten de lerarenopleiding niet voort te zetten, ben ik destijds aan de slag gegaan als registratie manager bij een agrochemisch bedrijf. Ondanks dat ik het naar mijn zin had binnen mijn functie, miste ik het enthousiasme dat ik had toen ik voor de klas stond en de verantwoordelijkheid die ik voelde om de leerlingen zowel wat bij te brengen over biologie als een rol te spelen in hun ontwikkeling tot volwassene.

“Leerlingen beter voorbereiden op hun toekomst”

Ik heb ontzettend veel geleerd de afgelopen 3,5 jaar, met name op het gebied van projectmanagement, professioneel samenwerken, communicatie, netwerken, het toepassen van tijdens de studie opgedane kennis in de praktijk en het reilen en zeilen binnen een commercieel bedrijf. Dit zijn kwaliteiten en ervaringen die mij goed van pas zullen komen tijdens het traineeship maar mij ook zullen helpen om als docent het onderwijs tot een hoger niveau te kunnen gaan tillen en mijn leerlingen beter voor te bereiden op hun toekomst.