Over Renzo Roodenrijs
In het traineeship verwacht ik een hoop enthousiasme mee te nemen. Niet alleen voor het vak biologie, maar ook voor het lesgeven zelf. Op deze manier wil ik leerlingen inspireren om in de eerste plaats hun best te doen op school, maar om ook het leuke en het nut van biologie in het dagelijks leven in te zien.
Verder werk ik graag samen met anderen, omdat je altijd input vanuit verschillende invalshoeken krijgt, die je eindresultaat kunnen bevorderen. Dit wil ik dan ook meenemen naar het traineeship, zodat ik een docent kan zijn waar leerlingen graag bij in de klas zitten en waar collega’s ook op kunnen bouwen: dit alles zodat de leerlingen een zo goed mogelijke opleiding kunnen volgen.
Ten slotte neem ik ook een beetje ervaring mee. Op de middelbare school heb ik tweetalig onderwijs gevolgd, waardoor dat systeem van onderwijs mij niet vreemd zal voorkomen. Op de middelbare school gaf ik ook regelmatig bijles aan klasgenoten als er een proefwerk aan kwam, dus in deze tijd was het helpen van mijn medeleerlingen mij niet vreemd. Tijdens mijn studie heb ik een halfjaar bijles gegeven aan een gezin in Groningen en ook sporadisch aan vrienden en familie, in aanloop naar een toets. In mijn eigen werk ben ik momenteel ook vraagbaak, waardoor ik regelmatig één op één met collega’s spreek om ze van uitleg en instructie te kunnen voorzien.
Project van Renzo Roodenrijs
Geneeskunde in de biologieles: medisch redeneren op het vwo
Om leerlingen te helpen oriënteren op een studie en om een realistisch en uitgebreid beeld te bieden van de mogelijkheden binnen de gezondheidszorg, heb ik een leerlijn medisch redeneren ontworpen voor 5 VWO.