Over Romy Schaake
“Puzzelstukjes op hun plaats”
Tijdens mijn master Biologie heb ik veel wetenschappelijk onderzoek gedaan, dit vond ik erg leuk maar hierbij miste het maatschappelijke draagvlak. Daarom heb ik nog een master Wetenschapseducatie- en communicatie gevolgd. Hierbij merkte ik dat ik het leuk vond om wetenschap over te brengen op een jonge doelgroep. Met het volgen van dit traineeship hoop ik dat al deze puzzelstukjes in elkaar vallen.
Ik kijk er dan ook naar uit om veel van educatie te leren in de breedste zin van het woord. Er is nog zoveel onbekend voor mij in onderwijsland, met recht een nieuwe wereld voor mij om te ontdekken. Na twee jaar hoop ik beter te weten op welke plek in het onderwijs ik het beste tot mijn recht kom en zo het beste bij kan dragen aan de ontwikkeling van het onderwijs.
“Werelden verbinden”
Mijn enthousiasme voor biologie en wetenschap hoop ik over te brengen op de leerlingen. Ik streef ernaar om een fijne en veilige sfeer te creëren in mijn lessen zodat iedereen optimaal kan leren. Mijn prioriteit ligt dan ook bij de leerling met als uitdaging om elke leerling echt te zien en te zorgen dat er onderwijs op maat is.
Daarnaast zou ik graag bereiken dat leerlingen de lesstof kunnen koppelen aan de buitenwereld. Tijdens het traineeship wil ik uitvinden hoe ik bedrijven en het wetenschappelijk onderzoek meer kan betrekken in mijn lessen.