Thomas de Vries

Jaargang 2021
Duits

Geeft les op

Opleidingen

  1. Degree Duitse Taal en Cultuur
    Bachelor Universiteit van Amsterdam
  2. Degree Literary Studies (Duits)
    Master Universiteit van Amsterdam
  3. Degree Europese Studies
    Bachelor Universiteit van Amsterdam

Over Thomas de Vries

"Als ik alle tijd van de wereld had, zou ik me overal wel in willen verdiepen"

Ik breng ervaring van buiten het onderwijs mee naar het traineeship en in het bijzonder naar het vak Duits. De afgelopen jaren heb ik veel geleerd over het belang van Duitsland en de Duitse taal voor het Nederlandse bedrijfsleven. Een vurig pleidooi daarover zal ik jullie voor nu besparen.
Daarbij heb ik een brede interesse, iets wat mij aan het begin van mijn studietijd deed besluiten Europese Studies te gaan doen. Door die brede interesse loop ik voor veel dingen warm of het nou gaat om literatuur, geschiedenis en cultuur of over politiek, astronomie en geneeskunde. Als ik alle tijd van de wereld had, zou ik me overal wel in willen verdiepen. Eigenlijk een beetje in de richting van het Bildungsideaal.

"Ik vind dat er ruimte moet zijn voor een beetje humor"

Het idee dat je met verschillende disciplines bij elkaar zit, spreekt mij aan bij het traineeship. Op die manier kan er kruisbestuiving plaatsvinden en kom je met collega’s tot nieuwe ideeën. Het werken in teamverband is voor mij nu al vaak verrijkend, omdat je met meerdere mensen vaker tot een beter idee komt dan als je het alleen probeert. Juist binnen het onderwijs lijkt me samenwerking en overleg erg zinvol.
Wat ik bovenal belangrijk vind is een gezonde dosis zelfspot. Natuurlijk is Duits een serieuze zaak, maar ik vind dat er ook ruimte moet zijn voor een beetje humor en daar hoort zelfspot ook bij.

Project van Thomas de Vries


Samen Bouwen aan Wereldburgerschap op het Revius Lyceum

Hoe betrek je collega’s, leerlingen en ouders bij het ontwikkelen van een visie op wereldburgerschap? En als je dan een visie hebt gevormd, hoe zet je dit dan om in leeractiviteiten? Dit zijn de twee grote vragen waar wij ons de afgelopen twee jaar mee bezig hebben gehouden

Naar projectpagina